WEBBSHOP-KOPPLING

Koppla webbshop direkt till Specter

Koppla samman din webbshop i realtid med ett av Sveriges mest populära affärssystem för e-handlare. Uppnå en effektivare hantering av leveranser, lager, inköp och bokföring m.m. Alltid rätt lagersaldon, i alla dina säljkanaler.

Koppla din webbshop till Specter

Sköt din e-handel tillsammans med resten av din verksamhet. Med din webbshop kopplad till Specter blir det enklare att sälja på nätet. Du kan sköta din e-handel i samma system som dina fysiska butiker, fältsäljare och andra försäljningskanaler.

Specters funktioner för leveranser, inköplagerhantering och frakthantering kopplas mot din webbshop, vilket minskar dubbelarbete och sparar tid som du kan lägga på din verksamhet. Använd din webbshop tillsammans med vårt webbaserade affärssystem och få ut det bästa av båda systemen.

DU SLIPPER ARBETA I FLERA SYSTEM

Många e-handlare måste gå in i flera olika system för varje order som skall levereras. När Specter kopplas ihop med webbshoppen slipper du en massa manuellt arbete och hoppande mellan olika system. Order- och leveranshanteringen sker med fördel enbart i Specter. I Specter kan du även aktivera faktura- och kortköp hos t.ex. Klarna och Svea.

Fraktutskrifter kan ske direkt i Specter genom integration med nShift Delivery. Du kan därmed arbeta i ett enda system med order och leveranser. Även bokföringen kan ske direkt i Specter, med Klarna och Svea blir den dessutom helt automatiserad.

BYGGT FÖR OMNIKANAL FRÅN BÖRJAN

Vi har lång erfarenhet av e-handel och omnikanalförsäljning, och har från start utvecklat vårt affärssystem med fokus på att underlätta för dig som säljer via olika kanaler. Med Specters affärssystem och butikskassa (Specter POS) samt integrationer mot partnerlösningar är det fullt möjligt att hantera en verksamhet med flera webbshoppar, fysiska butiker och lager.

Erbjud dina kunder att se lagersaldo per butik på webbshoppen, erbjud “Click & Collect” så att kunderna kan beställa online och hämta i fysiska butiker eller lager.

RÄTT LAGERSALDO I ALLA SÄLJKANALER

Både Specter och din webbshop ligger online, vilket gör att systemen kan kommunicera i realtid utan att du behöver göra någonting eller ens ha en dator igång. När en kund lägger en beställning i webbshoppen förs ordern över till Specter direkt, redo att levereras. Även kunden läggs upp i Specters kundregister.

Orderstatus kan uppdateras i webbshoppen när leveransen sker i Specter. Artikelregistret kan synkas åt båda hållen, Specter är normalt master för lagersaldon. Lägger du en manuell order i Specter eller säljer i dina fysiska butiker med Specter Butikskassa uppdateras lagersaldot direkt även i webbshoppen.

ENKELT ATT INTEGRERA WEBBSHOP MED SPECTER

Det är enkelt att koppla ihop en webbshop med Specters affärssystem och kassasystem. Färdiga integrationer finns för marknadens populäraste leverantörer av e-handelsplattformar.

Med hjälp av vår API-tjänst kan du eller din leverantör av webbsystem bygga en webbshop-koppling till vårt affärssystem. Kolla på vår partnersida ifall det redan finns en färdigutvecklad koppling och kontakta oss gärna för en dialog kring integrationfrågor.

Omnikanalslösning som inte kostar skjortan

Vi har lång erfarenhet av e-handel, multi- och omnikanalsförsäljning, och har från start utvecklat vårt affärssystem med fokus på att underlätta för mindre och medelstora företag som säljer via olika kanaler.

Kontakta oss för ett trevligt samtal

Vill du veta mer om hur Specter kan hjälpa just ditt företag?
Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig snarast för ett första samtal. Självklart kan du också ringa direkt på 0304-649400. Vi ser fram emot din kontakt.

    När du – som representant för ett företag eller motsvarande – anger dina uppgifter ovan kommer Specter även att använda dessa uppgifter för att skicka ut information och nyheter som vi tror kan vara av intresse för dig. Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick. Dina personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med vår integritetspolicy.