Effektivare leveranshantering med rätt lagersaldon i alla kanaler
Specter Lagerhantering hjälper dig som säljer fysiska artiklar att sköta ditt lager och leveranser. Vi har lagt stor vikt vid att skapa ett effektivt flöde för utleveranser, så att systemet blir smidigt och användbart även för dig som har många leveranser per dag.
Funktionen ser till att artikelregister och lagersaldon stämmer i alla dina försäljningskanaler: kopplade webshoppar, fysiska butiker, för fältsäljare och så vidare. Du sparar tid och slipper problem med lagersaldon som inte stämmer mellan olika system.

Skicka hundratals paket per dag
Med vårt webbaserade affärssystem är det enkelt att hantera hundratals leveranser per dag och samtidigt se till att era kunder får korrekt och snabb information. Returer, byten, restorder och delleveranser hanteras lika enkelt.
Leveranshantering kan ske på olika sätt, t.ex. med handscanner och samlingsplocklistor sorterade på lagerplats. Scanningen av plocklistan kan enkelt generera utskrift av följesedlar, fakturor och kvitton. Samma dokument kan även mailas automatiskt till kunden. Ert lager blir effektivt och ni kan arbeta i ett enda system.
Kraftfullt artikelregister
Få koll på dina artiklars fysiska och disponibla lagersaldo, du kan även se lagerrörelser per artikel. Du har stora möjligheter att ställa in ditt artikelregister som du vill ha det, och enkelt importera och exportera artiklar till Excelformat.
Säljer du artiklar med t.ex. storlekar och färger rekommenderar vi tilläggsfunktionen Varianthantering.
SMART INVENTERING OCH LAGERVÄRDERING
Med Specter blir det enkelt göra inleveranser, justera lagersaldon och att inventera. Välj att inventera hela eller delar av lagret. Streckkodsscanner kan användas för att göra inventeringen snabbare och med mindre risk för fel.
Om inventeringen pågår en längre period justerar systemet automatiskt för de lagerrörelser som skett under tiden. Lagervärderingsrapporter kan tas ut när ni vill, lagervärdering kan ske enligt FIFO-metoden, du behöver då även funktionen Inköp.
Koppla till fraktsystem, Klarna och Nets
Vår Lagerhanteringsfunktion går att bygga ut beroende på dina behov, med tilläggsfunktioner som t.ex. Multilager, Inköp, Pacsoft/Unifaun-koppling och 3PL-koppling.
Med våra kopplingar till Klarna och Nets kan aktiveringen av köpen ske automatiskt när du gör utleveransen i affärssystemet. Kontakta oss gärna för att diskutera hur ditt lager kan börja fungera som du vill.
Synka lagersaldon i realtid med din e-handel
Pris Lagerhantering
Startavgift: | 495:- |
---|---|
Månadsavgift:: | 95:- per användare |
Du behöver grundfunktionen Order/Faktura.
Se vår pristabellRELATERADE FUNKTIONER
- Enkelt att göra inleveranser och lagersaldojusteringar
- Smidig inventering med t.ex. streckkodsscanner, inventeringsrapporter m.m
- Restorderhantering och enkelt att hantera delleveranser
- Disponibelt lagersaldo kan visas i kopplad webshop
- Leveransbekräftelse till kund via mail direkt från systemet med paketnummer och följesedel
- Följesedlar visar även restnoterade artiklar
- Plocklista med lagerplatser och streckkod för utcheckning av leverans med streckkodsscanner
- Samlingsplocklista, t.ex. för att använda med plockvagn och plockfack
- Utskrift av adressetiketter för leveranser med brev
- Möjlighet att koppla ihop med Pacsoft och Unifaun Online (tilläggsfunktion)
- Lagerplats per artikel, plocklistor m.m kan sorteras på lagerplats
- Lagerförändringsrapport
- Rapport för lagerprognos
- Inventeringsunderlag, inventeringsrapport och differensrapport
- Lagervärderingsrapport
- Skriv ut artikeletiketter med t.ex. streckkod, pris, artikelnummer m.m.
- Automatisk beräkning av orderstatus, vilka ordrar kan levereras baserat på lagersaldon
- Möjliggör lagervärdering enligt FIFO-metoden (du behöver även Inköpsfunktionen)
- Hantering av paketartiklar
- Serienummer-hantering
- Smidig export/import av artikelinformation och lagersaldon
- Orderbekräftelser, följesedlar m.m kan genereras på olika språk