ORDER / FAKTURA

Order & fakturor i molnet

Vi vill ge dig en helhetslösning för din verksamhet, och den börjar med två av grunderna för din verksamhet – dina order och dina inkomster.

Detta är kärnan i Specter affärssystem

Order/Faktura är grundfunktionen i vårt affärssystem Specter Business Management. Du kan enkelt skapa order och göra din fakturering när och var du vill. Order, fakturor och kundreskontra visas enkelt och överskådligt för alla i din organisation som behöver se dem.

Denna funktion innehåller även artikel- och kundregister. Här samlas all information om dina kunder och visas tydligt och lättfattligt. Det är mycket enkelt att lägga in kunder och att söka i kundregistret. Vill du börja i mindre skala med vårt affärssystem kan du starta igång med enbart Order/Faktura, och sedan vid behov utöka med tillvalsfunktioner.

SMIDIG ADMINISTRATION

Order/Faktura är fullt av funktioner som låter dig lägga mer tid på din kärnverksamhet och mindre tid på administration. Det är mycket enkelt att skapa order och fakturor som kan e-postas eller skrivas ut.

Pricka av inbetalda fakturor snabbt med bankgiro-filer, både med och utan OCR-avprickning. Betalningspåminnelser skapas automatiskt, och du kan massmaila dem direkt från systemet.

KRAFTFULLT ARTIKELREGISTER

Du har stora möjligheter att ställa in ditt artikelregister som du vill ha det, och du kan när du vill importera och exportera artiklar till Excel. Vi har fullt stöd för utlandsförsäljning, med valutahantering, moms och språkmallar för t.ex orderbekräftelser och fakturor.

Du kan arbeta med prislistor, priser i olika valutor samt artikeltexter på olika språk. Säljer du artiklar med t.ex. storlekar och färger rekommenderar vi tilläggsfunktionen Varianthantering.

KOMPLETTERA MED LAGERHANTERING

Vårt webbaserade affärssystem stödjer din verksamhet, var och hur du än säljer. Ditt Specter-system byggs upp kring vår Order/Faktura-funktion, med de tillvalsfunktioner och partnerkopplingar som passar din verksamhet. Ditt affärssystem anpassas för ditt företag, så att du kan uträtta så mycket som möjligt med så få moment som möjligt.

Säljer du fysiska produkter kommer tillvalsfunktionen Lagerhantering att effektivisera vardagen avsevärt. Få koll på fysiskt och disponibelt lagersaldo. Hantera in- och utleveranser och restorder. Skriv ut följesedlar och plocklistor m.m. Smidig inventering med t.ex. streckkodsscanner.

LÅT SPECTER ELLER DIN BYRÅ SKÖTA BOKFÖRINGEN

För dig som vill koncentrera dig på din verksamhet med inriktning på försäljning, order och fakturering, är Specter Order/Faktura det perfekta valet. Ta ut t.ex. momsrapporter och färdigkonterade bokföringsunderlag gällande betalda och obetalda fakturor och lämna till din redovisningsbyrå, som då slipper bokföra månadens alla transaktioner separat. Och du slipper onödiga kostnader.

För bästa nytta och kontroll rekommenderar vi vår inbyggda Bokföringsfunktion så att du eller din bokföringsbyrå får en smidigare administration. Med en egen inloggning kan din byrå eller revisor arbeta direkt i ditt affärssystem på distans.

Kontakta oss för ett trevligt samtal

Vill du veta mer om hur Specter kan hjälpa just ditt företag?
Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig snarast för ett första samtal. Självklart kan du också ringa direkt på 0304-649400. Vi ser fram emot din kontakt.

    När du – som representant för ett företag eller motsvarande – anger dina uppgifter ovan kommer Specter även att använda dessa uppgifter för att skicka ut information och nyheter som vi tror kan vara av intresse för dig. Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick. Dina personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med vår integritetspolicy.