Affärssystem för smartare e-handel

Ta din e-handel till nya höjder med ett affärssystem i molnet. Tidsbesparande lösningar för logistik, lager, kundtjänst, administration och försäljning i olika kanaler och länder.

Optimera din verksamhet

Genom att koppla samman din webshop med vårt webbaserade affärssystem kan du effektivisera hela din verksamhet. Arbeta smartare med försäljning, leveranser, lager, inköp, kundtjänst, bokföring och analyser av köpbeteende.

Med Specter får du, din personal och kunder alltid aktuella lagersaldon i realtid, i alla säljkanaler. Färdiga integrationer finns till marknadens populäraste e-handelsplattformar, betallösningar, fraktsystem och 3PL-lösningar.

Order/Faktura är kärnan i vårt webbaserade affärssystem - Specter AB

Våra partners

E-handel - Koppla ihop webshop, lager, betalsystem med din bokföring i ett webbaserat affärssystem - Specter AB

Effektivt logistikflöde och automatisk bokföring

Många e-handlare måste gå in i flera olika system för varje order som skall levereras. Genom att koppla din webshop till vårt affärssystem slipper du en massa manuellt arbete och hoppande mellan olika system. Order-, lager- och leveranshanteringen sköter du istället helt i Specter. Snabbt, smidigt och med korrekta lagersaldon.

Köp via t.ex. Klarna aktiveras och bokföras helt automatiskt. Fraktutskrifter kan ske direkt i affärssystemet genom integration med t.ex. Unifaun. Skriv ut eller e-posta orderbekräftelser, plocklistor, följesedlar, fakturor och kvitton direkt och automatiskt till dina kunder.

Enkel hantering av returer och byten

Även hantering av returer och byten är enkelt att arbeta med. Både lagersaldon och bokföringen blir korrekta. Dina kunder kan dessutom själva skapa returärenden direkt på er webbshop.

Support & uppdatering

Fri support via telefon och e-post ingår. Uppdateringar är givetvis kostnadsfria och görs automatiskt.

Webbaserat och mobilt

Ingen installation krävs, har du internetuppkoppling så har du tillgång till ditt affärssystem vart du än är.

Vi sköter din backup

Kontinuerlig backup i säkert förvar. Fokusera på verksamheten och sov gott om natten.

Klart för omnikanal

Sälj enkelt i fysiska butiker, online, via säljare m.m. Specter blir ditt nav för alla affärshändelser.

Lagerhantering med inventering

Affärssystemet gör det enkelt att sköta inleveranser, justera lagersaldon och att inventera lagret. Lagervärderingsrapporter kan tas ut när ni vill, värderingen kan ske enligt FIFO-metoden.

Inköp och dropship

Effektivisera din inköpshantering med avancerade funktioner för inköp av både lagervaror och beställningsvaror. Vill du slippa eget lager kan du få ett automatiserat dropship-flöde eller integration med tredjepartslogistik.

Kundsegmentering

Alla kunder och deras köphistorik sparas, oavsett försäljningskanal. Det blir din guldgruva för att analysera dina kunder och arbeta med målgruppsanpassad marknadsföring.

Hantera flera webbshoppar

Vårt API och Multishop-stöd gör det möjligt att koppla ihop t.ex. flera webshoppar och marknadsplatser med affärssystemet. Lagersaldon m.m. kan synkroniseras i realtid till alla säljkanaler, som kan följas upp som egna resultatenheter.

Internationell momsredovisning

Säljer du till kunder utomlands, t.e.x inom EU eller till Norge, kan det bli krångligt att hantera administrationen av moms för de olika länderna. Med Specter blir det enkelt, läs mer här.

Fredrik Palm på Desenio använder webbaserat affärssystem från Specter AB
Fredrik Palm

Desenio

Med Specters affärssystem i kombination med färdiga integrationer kan vi expandera snabbt och samtidigt vara lönsamma. Specter är även lyhörda för våra behov som förändras i takt med vår tillväxt.

710 SEK per månad

Startkostnad tillkommer, kontakta oss för offert. Prisexempel avser affärssystem med funktionerna: Inköp, Lagerhantering, Order/Faktura, Klarna-koppling, Unifaun-koppling och Webshop-koppling.