Integrationer

Klarna

Klarna en av våra partner inom betallösningar och är en ledande global betalningsleverantör och shoppingtjänst.

Läs mer Kontakta oss

Vilka är Klarna?

Klarna grundades i Stockholm 2005, med målet att göra det enklare för människor att handla på nätet. De senaste 18 åren har tekniken utvecklat, engagerat och förändrat världen omkring oss, men deras målsättning är fortfarande lika relevant som nånsin, att göra betalningar så enkla, säkra och framförallt så smidiga som möjligt.

Idag är Klarna en av Europas största banker och erbjuder betalningslösningar till över 150 miljoner aktiva konsumenter och fler än 450 000 butiker i 45 länder.
Klarna erbjuder direktbetalning, olika former av “prova först och betala senare”-tjänster samt avbetalningar. Allt i en smidig köpupplevelse som låter kunder betala när och hur de själva föredrar, med endast ett klick.

När företaget 2014 förvärvade SOFORT skapades Klarna Group. Klarna backas av investerare som Sequoia Capital, Bestseller, Permira, Visa och Atomico.

Klarna och Specter är helt sammankopplade
Hantera Klarna-köp från din e-handel direkt i Specter WMS-system, bokföringsunderlaget skapas helt automatiskt. Specters unika koppling till Klarna låter dig uträtta mycket med få arbetsmoment, vilket sparar tid som du kan lägga på din verksamhet.

Vad är fördelarna med Klarna och Specter WMS lagersystem?

Automatiserat flöde

Med ditt Specter-system kopplat till Klarna kan du automatisera ditt betalningsflöde, från att din kund lägger en order i din webshop tills du får pengar från Klarna. All hantering kan skötas i Specter. Krediteringar av Klarna-köp kan göras direkt i Specter. Ger en smidigare hantering av returer. Slipp dubbelarbete, minska risken för fel och spara tid.

Smart bokföring av Klarna-köp

Alla bokföringshändelser kring dina kunders beställningar och Klarnas utbetalningar till dig bokförs dessutom helt automatiskt och kan synkas direkt med Fortnox eller Spiris. Helt enkelt supersmidigt för dig som e-handlare!

Så här fungerar integrationen

  • Din kund gör en beställning i din webshop och väljer att betala genom Klarna. Ordern skickas in i Specter för vidare hantering.
  • När du levererar ut ordern i Specter aktiveras köpet i Klarnas system, de skapas även en faktura i Specter som bokföringsunderlag.
  • Bokföringen av Klarna-köp sker automatiskt i Specter. När Klarna betalar ut pengar till dig sätts Specter-fakturan automatiskt till betald i Specter. Även Klarnas kostnader konteras automatiskt.
  • Om kreditering skall göras, t.ex. vid retur eller byten görs krediteringen i Specter och krediteras då även automatiskt i Klarna.
  • Smidigare hantering av returer då krediteringar av Klarna-köp kan göras direkt i Specter. Slipp dubbelarbete, minska risken för fel och spara tid.
  • Bokföringen kan synkas i realtid till Fortnox eller Spiris.

Alla integrationer du behöver

Uppnå effektiv e-handel och retail med smarta integrationer för automatiserade flöden.

Kontakta oss för ett trevligt samtal

Vill du veta mer om hur Specter kan hjälpa just ditt företag? Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig snarast för ett första samtal.

Självklart kan du också ringa direkt på 0304-649400. Vi ser fram emot din kontakt.