Framgångsrik e-handel behöver
ett smart affärssystem

Koppla samman din webshop i realtid med ett av Sveriges mest populära affärssystem för e-handlare. Uppnå en effektivare hantering av leveranser, lager, inköp och bokföring m.m. Alltid rätt lagersaldon, i alla dina säljkanaler.

Koppla din webbshop till Specters webbaserade affärssystem

Sköt din e-handel tillsammans med resten av din verksamhet. Med din webshop kopplad till Specter blir det enklare att sälja på nätet. Du kan sköta din e-handel i samma system som dina fysiska butiker, fältsäljare och andra försäljningskanaler.

Specters funktioner för leveranser, inköp, lagerhantering och frakthantering kopplas mot din webshop, vilket minskar dubbelarbete och sparar tid som du kan lägga på din verksamhet. Använd din webshop tillsammans med vårt webbaserade affärssystem och få ut det bästa av båda systemen.

Webshop-koppling Specter

Du slipper arbeta i flera system

Många e-handlare måste gå in i flera olika system för varje order som skall levereras. När Specter kopplas ihop med webshoppen slipper du en massa manuellt arbete och hoppande mellan olika system. Order- och leveranshanteringen sker med fördel enbart i Specter. I Specter kan du även aktivera faktura- och kortköp hos t.ex. Klarna och DIBS.

Fraktutskrifter kan ske direkt i Specter genom integration med Pacsoft och Unifaun. Du kan därmed arbeta i ett enda system med order och leveranser. Även bokföringen kan ske direkt i Specter, med Klarna och DIBS blir den dessutom helt automatiserad.

Koppling i realtid, rätt lagersaldo i alla säljkanaler

Både Specter och din webbshop ligger online, vilket gör att systemen kan kommunicera i realtid utan att du behöver göra någonting eller ens ha en dator igång. När en kund lägger en beställning i webshoppen förs ordern över till Specter direkt, redo att levereras. Även kunden läggs upp i Specters kundregister.

Orderstatus kan uppdateras i webshoppen när leveransen sker i Specter. Artikelregistret kan synkas åt båda hållen, Specter är normalt master för lagersaldon. Lägger du en manuell order i Specter eller säljer i dina fysiska butiker med Specter Butikskassa uppdateras lagersaldot direkt även i webshoppen. *

Byggt för omnikanal från början

Vi har lång erfarenhet av e-handel och omnikanalförsäljning, och har från start utvecklat vårt affärssystem med fokus på att underlätta för dig som säljer via olika kanaler. Med Specters affärssystem och kassasystem samt integrationer mot partnerlösningar är det fullt möjligt att hantera en verksamhet med flera webshoppar, fysiska butiker och lager.

Erbjud dina kunder att se lagersaldo per butik på webshoppen, erbjud “Click & Collect” så att kunderna kan beställa online och hämta i fysiska butiker eller lager.

Enkelt att integrera webshop med affärssystem

Det är enkelt att koppla ihop en webshop med Specters affärssystem och kassasystem. Färdiga integrationer finns för marknadens populäraste leverantörer av e-handelsplattformar.

Med hjälp av vår API-tjänst kan du eller din leverantör av webbsystem bygga en webshop-koppling till vårt affärssystem. Kolla på vår partnersida ifall det redan finns en färdigutvecklad koppling och kontakta oss gärna för en dialog kring integrationfrågor.

100% webbaserat affärssystem. Du kan arbeta på Mac, PC och surfplatta, var du vill och när du vill.

Omnikanalslösning som inte kostar skjortan

Vi har lång erfarenhet av e-handel, multi- och omnikanalsförsäljning, och har från start utvecklat vårt affärssystem med fokus på att underlätta för mindre och medelstora företag som säljer via olika kanaler.

Pris webbshop-koppling

Startavgift: 0:-
Månadsavgift: 225:-

* Du behöver grundfunktionerna Order/Faktura och Lagerhantering. Observera att kopplingen och vilken information som synkroniseras mellan webshop och Specters affärssystem kan variera mellan våra partners, som själva utvecklar, säljer, driftar och supporterar sin Specter-koppling. Kostnader kan tillkomma för Specter-koppling från din webshop-leverantör och/eller leverantör av tredjepartskoppling.

Se vår pristabell
  • Informationen synkroniseras mellan webshop och affärssystemet i realtid*
  • Nya beställningar och kunder överförs automatiskt från webshop till affärssystemet*
  • Alltid uppdaterat lagersaldo i webshop och affärssystemet (standard, samt rekommenderat, att affärsystemet är master för lagersaldon)*
  • Hämta nya artiklar, eller uppdateringar av artiklar, samt variantartiklar från affärssystemet till webshop*
  • Skicka in nya artiklar, eller uppdateringar av artiklar, samt variantartiklar till affärssystemet från webshop*
  • Hämta artiklars förväntade inleveransdatum och antal från affärssystemet och visa i din webshop (kräver Specter Inköp)*
  • Skicka in fraktrelaterad orderinformation till affärssystemet, kan sedan synkroniseras vidare från affärssystemet till t.ex. Pacsoft eller Unifaun Online*
  • Skicka in kundens valda betalsätt till affärssystemet*
  • Hämta lagersaldon för flera lager från affärssystemet till webshop (du behöver Specter Multilager)*
  • Skicka in order till affärsystemet och koppla den till ett specifikt lager, t.ex. en av flera fysiska butiker (du behöver Specter Multilager)*
  • Hämta orderstatus från affärssystemet till webshop, t.ex. plockas/packas eller levererad*
  • Hämta leveransstatus till webshop, t.ex. dellevererad, leveransdatum, tracking/kollinr*
  • Orderbekräftelse kan automatiskt mailas ut från affärsystemet till din kund*
  • Från en webborder kan det i affärssystemet automatiskt genereras en eller flera inköpsorders till leverantörer (du behöver Specter Direktinköp/Dropship)
  • Från en webborder kan du i affärssystemet enkelt få ut plocklistor och följesedlar (du behöver Specter Lagerhantering)
  • Från en webborder kan det i affärssystemet enkelt skapas t.ex. faktura, kortkvitto och postförskottsfaktura*
  • Snabbt att aktivera koppling, din webshop-leverantör, och/eller eventuell tredjeparts integrationstjänst, aktiverar normalt kopplingen åt dig. Eller så kan du själv göra det i inställningarna i din webshop*
  • Automatisk avprickning och bokföring av köp och inbetalningar via Klarna och Klarna Checkout* (du behöver vår Klarna-koppling)*
  • Automatisk avprickning och bokföring av köp och inbetalningar via DIBS* (du behöver vår DIBS-koppling)*

* Observera att kopplingen och vilken information som synkroniseras mellan webshop och Specters affärssystem kan variera mellan våra partners, som själva utvecklar, säljer, driftar och supporterar sin Specter-koppling. Kostnader kan tillkomma för Specter-koppling från din webshop-leverantör och/eller leverantör av tredjepartskoppling.