Inköpssystem för lageroptimering

Med Specters affärssystem kan du få kontroll över dina inköp och sänka din lagerhållningskostnad, med rätt varulager vid rätt tidpunkt.

Specter Inköp - Beställ smartare

Vår inköpsfunktion knyter ihop logistikflödet för dig som säljer fysiska produkter. Oavsett hur du säljer, i fysisk butik, i webshop, via säljare och återförsäljare, hjälper Specter Inköp dig att hålla reda på dina beställningar till dina leverantörer. Du sparar tid, får bättre överblick och minskar risken för fel.

Inköpsfunktionen kan ge dig förslag på vilka artiklar du bör köpa in utifrån lagernivåer och inköpsmängd som kan ställas per artikel. Inköpsförslag i systemet kan redigeras om du vill, och sedan skickar du det direkt från affärssystemet till din leverantör.

Inköp - Specter AB

Justera lagersaldon med ett klick

När du får varorna från leverantören levererar du in dem i ditt lager i Specter med ett klick, och lagersaldot uppdateras i hela din verksamhet.

Sedan kan du enkelt skriva ut artikeletiketter och skapa en leverantörsfaktura utifrån inleveransen om du vill, ingen mer osäkerhet kring om fakturan stämmer med vad som faktiskt levererats.

Hantera dropship och beställningsvaror

Inköpsfunktionen kan utökas med tillägget Direktinköp / Dropship. Detta låter dig styra inköp per kund och order, och leverera varor direkt från din leverantör till din kund.

Det blir även enkelt att hantera inköp av beställningsvaror till egna lager eller butiker. Du kan minska eller helt ta bort ditt egna lager, och använda din leverantör som lagerhållare.

Allt är webbaserat

Ditt inköpsflöde vinner på att vårt affärssystem är webbaserat. Det blir enkelt att dela upp logistikflödet om du så önskar. Du kan till exempel sköta inköp och leverantörsfakturor från kontoret och låta din lagerpersonal eller ditt tredjepartslager göra inleveranser.

Alla i verksamheten kan alltid se aktuella lagersaldon samt vilka varor som är beställda från dina leverantörer men ännu inte blivit levererade.

För e-handel, flera lager och butiker

Om du har kopplat en webbshop till Specter uppdateras lagersaldot givetvis även där. Med Multilager-funktionen kan inköp och inleveranser även skötas för olika lager eller fysiska butiker.

100% webbaserat affärssystem. Du kan arbeta på Mac, PC och surfplatta, var du vill och när du vill.

Enkelt att märka upp produkter med etiketter

Skriv enkelt ut artikeletiketter i samband med inleveransen, du får direkt ut rätt mängd etiketter per artikel. Etiketterna kan innehålla streckkod, pris, artikelnummer, lagerplats m.m.

Pris Specter Inköp

Startavgift: 495:-
Månadsavgift: 79:- per användare

Se vår pristabell
  • Beställningspunkt kan sättas per artikel
  • Koppla en eller flera leverantörer per artikel
  • Ekonomisk inköpskvantitet
  • E-posta inköpsorder till leverantör, med läskontroll
  • Leverantör kan bekräfta inköpsordern med t.ex. förväntat leveransdatum, som sparas direkt i systemet
  • Enkel inleverans på lagret direkt från inköpsorder
  • Delleveranser kan göras, se enkelt vad som är restnoterat
  • Skapa inköp och få inköpsförslag för flera lager (om du har Specter Multilager)
  • Skapa manuell inköpsorder
  • Automatiskt inköpsförslag per leverantör som enkelt blir en inköpsorder, färdig att skickas (kan även justeras)
  • Säsongsinköp, analysera behov utifrån olika perioders försäljning och beställ direkt
  • Skriv ut artikeletiketter med streckkod m.m. direkt vid inleverans
  • Möjliggör lagervärdering enligt FIFO-metoden
  • Skapa leverantörsfaktura av inleverans (kräver funktion Leverantörsfaktura/Utgifter)