Om du vill söka fram kunder, som t.ex. inte har köpt någonting av dig under en viss tid, kan du använda den avancerade kundsökningen i funktionen CRM/Offert. Utsökningen av kunder kan visas som t.ex. en listning eller exporteras till Excel-fil. …
Arkiv: FAQs
Behövs det ett personuppgiftsbiträdesavtal (biträdesavtal)?
Vi har tagit fram ett Personuppgiftsbiträdesavtal som komplement till våra allmänna abonnemangsvillkor. Biträdesavtalet förtydligar ansvaret för dig som använder våra tjänster samt för oss som systemleverantör. Ert företag (personuppgiftsansvarig) godkänner Personuppgiftsbiträdesavtalet genom fortsatt användning av vårt affärssystem – Specter Business …
Kan jag ta bort eller anonymisera kunder och personuppgifter?
Ja det är möjligt. Vid aktivt val av en systemanvändare att ta bort en kund kommer systemet att ta reda på om kunden kan tas bort eller anonymiseras. Detta styrs av om kunden har transaktioner/händelser kopplade till sig eller inte. …
Är det möjligt att behörighetsstyra åtkomsten till personuppgifter?
I Specters affärssystem finns sedan länge avancerad funktionalitet för behörighetsstyrning per användare. Det är därmed möjligt för er admin-användare att säkerställa att det bara är de användare som behöver tillgång till personuppgifter som får tillgång till dem.
Exempel på behörighetsstyrning som …
Hur lagras mina kunders personuppgifter?
Specter AB är ett svenskt företag, vårt egenutvecklade affärssystem erbjuds som en så kallad molntjänst. All informationslagring av kunddata i Specters affärssystem sker i Sverige, på servrar hos vår hostingpartner 24 Solutions.