Användarupplevelse i fokus

Nextgen

Vi är stolta att introducera initiativet för nästa generation av vårt molnbaserade affärssystem. Med detta initiativ tar vi ett stort steg framåt mot att skapa ett modernt och mobilanpassat affärssystem som är mer användarvänligt än någonsin tidigare.

Några fördelar som du kan förvänta dig

Nya omarbetade, mer moderna och användarvänliga vyer samt smarta förbättringar av befintliga funktioner och flöden som kommer att hjälpa dig att arbeta effektivare.

Ett intuitivt och responsivt användargränssnitt som gör det enklare att använda Specter på olika enheter, vilket ger dig större frihet att välja hur och var du vill arbeta.

En uppdaterad teknisk plattform som förbättrar prestanda och säkerhet, vilket ger dig en mer pålitlig och snabbare upplevelse.

Arbeta kvar i samma system

Nextgen-initiativet är inte ett nytt system som kräver byte eller uppgradering. Alla kunder kommer automatiskt få tillgång till de förbättringar och förändringar som görs gradvis.

Det innebär att du kommer att fortsätta arbeta i samma system och få uppdaterade vyer, funktioner och förbättringar allt eftersom de släpps.

Under en övergångsperiod kommer därför systemet att vara en kombination av nytt och gammalt, där det gamla successivt ersätts med det nya.

Första release under hösten 2023

Nextgen som initiativ har en tydlig start, men det finns inget egentligt slut. Det är helt enkelt början på framtidens Specter, och kommer att genomsyra vår produktutveckling under en lång period framöver.

Utrullningen av första releasen påbörjades under hösten 2023. Alla nya kunder får nu den nya versionen av Specter och det sker en successiv utrullning till befintliga kunder under 2024. Vad som ingår i den första releasen och hur utvecklingsplanen framåt ser ut berättar vi mer om nedan där du kan se vår roadmap för den första “etappen” i Nextgen-resan.

Nextgen-resans första etapp

I denna roadmap har vi listat de funktioner och flöden som just nu är planerade i den första etappen. Releaser i produkten kommer att ske löpande. Justeringar kan komma att göras baserat på användarfeedback.

Vårt initiala fokus för den första releasen ligger på navigering, startsidan och en helt ny sökfunktion vi kallar Snabbsök. Dessutom tar vi det första steget till en förbättrad användarupplevelse på mobila enheter.

Nästa steg är att förbättra flödena kring order-, leverans- och lagerhantering, eftersom dessa är de mest betydande områdena för våra användare och kunder. Parallellt med utvecklingen arbetar vi vidare för att prioritera innehållet i kommande etapper av Nextgen-initiativet.

Vyer och funktioner

Här kommer vi löpande att lägga upp filmer på både koncept och färdig
produkt allt eftersom resan med Nextgen-initiativet fortskrider.

Ny navigering, mobilanpassad m.m
Digitalt plock
Snabbsök

Användarpanelen – din chans att påverka

Vi fortsätter samarbeta med kunder och användare för att prioritera roadmaps för framtida faser i Nextgen-initiativet. Användarpanelen är en viktig feedback-kanal för oss, gärna gå med där för att påverka den kommande utvecklingen.

Följ Nextgen-resan

Kontakta oss för ett trevligt samtal

Vill du veta mer om hur Specter kan hjälpa just ditt företag?
Fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig snarast för ett första samtal. Självklart kan du också ringa direkt på 0304-649400. Vi ser fram emot din kontakt.

    När du – som representant för ett företag eller motsvarande – anger dina uppgifter ovan kommer Specter även att använda dessa uppgifter för att skicka ut information och nyheter som vi tror kan vara av intresse för dig. Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick. Dina personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med vår integritetspolicy.