Lagersystem för effektiva inköp och leveranser
Komplett hantering av order, faktura, inköp och lagerhantering online
Vårt webbaserade affärssystem ger dig en komplett order-, inköp- och leveranshantering som låter dig och dina kollegor att sköta allt från ett enda system, oavsett om varorna skickas från egna lager, leverantörers lager, 3PL-lager eller om kunden skall betala och hämta varorna i någon av dina fysiska butiker.
Till skillnad från traditionella ekonomisystem, som utgår mer från att redovisningsbyrån skall må bra än att din dagliga verksamhet skall fungera, så är målet med Specters affärssystem att du enkelt skall kunna sälja, ta betalt och leverera. Som du vill, med nöjdare kunder som resultat.


Enkelt att hantera stora order- och leveransvolymer
Sitter ni och arbetar i flera system innan ett paket kan skickas? Problem med att lagersaldon inte stämmer? En bokföringskostnad som stiger i takt med antal leveranser?
Med Specter som affärs- och lagersystem är det enkelt att hantera både små och stora order- och leveransvolymer. Tack vare vår integration med Unifaun blir det smidigt att hantera utskrifter av fraktetiketter och bokning av transporter.
Samtidigt kan ni ge era kunder korrekt och snabb information. Du kan även enkelt skapa fakturor till dina kunder direkt från affärssystemet, eller aktivera andra betalsätt som t.ex. Klarna.
När utleveransen sker kan även bokföringen genereras automatiskt. Du slipper därmed lägga onödig tid och kostnader på manuell bokföring av alla transaktioner.
Avancerad inköpshantering, även för dropship
Få kontroll över dina inköp och sänk din lagerhållningskostnad, med rätt varulager vid rätt tidpunkt. Effektivisera din leverans- och inköpshantering med funktioner för inköp av både lagervaror och beställningsvaror, även vid så kallad dropshipping.
Aktuellt lagersaldo i alla kanaler
Alla i er verksamhet kan enkelt se artiklars lagersaldon, disponibla saldon samt om beställningar har gjorts till leverantörer. Det blir enkelt för alla i er organisation att inventera. Lagervärdering kan ske enligt FIFO-metoden.
Arbeta effektivare med integrationer
Det finns givetvis standardiserade kopplingar mellan marknadens mest populära e-handelsplattformar, betallösningar och logistiksystem och vårt affärssystem.
Stöd för varianter, storlekar och paket
Det är enkelt att hantera artiklar av olika slag. Artiklar kan skapas direkt i systemet, importeras via fil eller en kopplad webshop. Säljer du kläder eller artiklar med olika storlekar och färger kan dessa hanteras med funktionen Varianthantering.
Returer och byten
Hantering av returer, byten och kreditering är enkelt att arbeta med. Genom vår funktion Ärendehantering kan dessutom kunden själv enkelt skapa sitt returärende via er hemsida.
345 SEK per månad och användare
Order/Faktura, Lagerhantering, Inköp och Unifaun-koppling.
Vill du veta mer?
Fyll i dina uppgifter nedan, vi kontaktar dig så snart som möjligt. Du kan även ringa oss på +46 (0)304 64 94 00.