Lagersystem för effektiva inköp och leveranser

Kärnan i din verksamhet är din försäljning och att leverera rätt varor till din kund snabbt. Gör du det får du nöjdare kunder och pengar på kontot snabbare.

Komplett hantering av order, faktura, inköp och lagerhantering online

Vårt webbaserade affärssystem ger dig en komplett order-, inköp- och leveranshantering som låter dig och dina kollegor att sköta allt från ett enda system, oavsett om varorna skickas från egna lager, leverantörers lager, 3PL-lager eller om kunden skall betala och hämta varorna i någon av dina fysiska butiker.

Till skillnad från traditionella ekonomisystem, som utgår mer från att redovisningsbyrån skall må bra än att din dagliga verksamhet skall fungera, så är målet med Specters affärssystem att du enkelt skall kunna sälja, ta betalt och leverera. Som du vill, med nöjdare kunder som resultat.

Specter fungerar på PC, Mac och mobila enheter

Vill du bli kontaktad av oss?

Lagersystem - Få stenkoll på lagersaldo, restorder och inventering med ett webbaserat affärssystem - Specter AB

Skicka hundratals paket om dagen utan problem!

Sitter ni och arbetar i flera system innan ett paket kan skickas? Problem med att lagersaldon inte stämmer? En bokföringskostnad som stiger i takt med antal leveranser?

Med Specter som affärs- och lagersystem är det enkelt att hantera hundratals leveranser per dag och samtidigt se till att era kunder får korrekt och snabb information. Tack vare vår integration med Unifaun och Pacsoft blir det smidigt att hantera utskrifter av fraktetiketter och bokning av transporter.

Du kan även enkelt skapa fakturor till dina kunder direkt från affärssystemet eller via t.ex. Klarna. När leveransen sker kan bokföringen ske automatiskt. Du slipper därmed lägga onödig tid och kostnader på manuell bokföring av alla transaktioner.

Returer och byten skall vara enkelt att sköta

Hantering av returer och byten är enkelt att arbeta med. Genom vår funktion Ärendehantering kan dessutom kunden själv enkelt skapa sitt returärende via er hemsida.

Support & uppdatering

Fri support via telefon och e-post ingår. Uppdateringar är givetvis kostnadsfria och görs automatiskt.

Webbaserat och mobilt

Ingen installation krävs, har du internetuppkoppling så har du tillgång till ditt affärssystem vart du än är.

Vi sköter din backup

Kontinuerlig backup i säkert förvar. Fokusera på verksamheten och sov gott om natten.

Klart för omnikanal

Sälj enkelt i fysiska butiker, online, via säljare m.m. Specter blir ditt nav för alla affärshändelser.

Avancerad inköpshantering, även för dropship

Med Specters webbaserade affärssystem kan du få kontroll över dina inköp och sänka din lagerhållningskostnad, med rätt varulager vid rätt tidpunkt. Effektivisera din leverans- och inköpshantering med funktioner för inköp av både lagervaror och beställningsvaror. Det blir enkelt att t.ex. driva e-handel med dropship-leveranser och att hantera inköp av kundbeställningar till dina fysiska butiker.

Aktuellt lagersaldo i alla kanaler

Alla i er verksamhet kan enkelt se artiklars lagersaldon, disponibla saldon samt om beställningar har gjorts till leverantörer. För alla artiklar och lager ni har, i ett och samma affärssystem som ni kan komma åt på vilken dator som helst. Det blir enkelt för alla i er organisation att inventera. Lagervärdering kan ske enligt FIFO-metoden.

Arbeta effektivare med integrationer

Vi på Specter vill ge även mindre och medelstora verksamheter ett affärssystem som kan ge stora konkurrensfördelar och underlätta tillväxt, till ett överkomligt pris. Detta kan vi möjliggöra med integrationer till partners som t.ex. Klarna, DIBS, Unifaun och tredjepartslogistik. Det finns givetvis färdiga kopplingar mellan marknadens mest populära e-handelsplattformar och affärssystemet.

Artikelhantering med stöd för varianter, storlekar och paket

Det är enkelt att hantera artiklar av olika slag. Artiklar kan skapas direkt i affärssystemet, importeras eller uppdateras via en Excel-fil eller från en kopplad webshop. Säljer du t.ex. kläder och skor eller andra artiklar med olika storlekar och färger kan dessa enkelt hanteras med vår funktion Varianthantering.

Butik 21 använder webbaserat affärssystem från Specter AB
Richard Torsslow

Butik21

Tack vare Specter har vi full kontroll på lagret och har en smidig inköpsfunktion som gör hela processen snabb och enkel. Kopplingar till webshop och fraktsystem gör att vi kan fortsätta växa.

292 SEK per månad och användare

Prisexempel på ett affärssystem med funktionerna:
Order/Faktura, Lagerhantering, Inköp och Unifaun/Pacsoft-koppling.