Ny Klarna-integration ger enklare returhantering

Nu gör Specter vardagen ännu enklare för många av Sveriges e-handlare. Vår populära integration till Klarnas betaltjänster har blivit ännu bättre.

Slipp dubbelarbete, minska risken för fel och få nöjdare kunder med vår nya funktion för att hantera krediteringar av Klarna-köp direkt i affärssystemet. Lösningen är både mer ekonomisk och tidseffektiv eftersom man nu slipper arbeta i flera system för att hantera krediteringar av returer och byten.

Nobo Design är en av de kunder som agerat bollplank åt oss på Specter under utvecklingen och testkört funktionen för Klarna-krediteringar under en period. Nobo Design AB är en renodlad e-handlare inom multibrand premiumkläder. Det är vanligt att 25–40% av alla online-köp inom mode leder till returer, där kund vill skicka tillbaka sitt köp eller byta till en annan produkt eller storlek. Det är därmed en viktig konkurrensfaktor att erbjuda ett smidigt returflöde. Med den nya lösningen kan Nobo Design sänka sina kostnaderna för returhantering av köp via Klarna och ge ännu bättre och snabbare kundservice.

 

”Jag tror att vi bara genom den nya krediteringshanteringen sparar två tredjedelar av vår tid för att hantera byten och returer. För kunderna blir det också en fördel. Om våra interna processer är effektiva får kunden sin återbetalning snabbare.”
– Joakim Augustsson, delägare Nobo Design

 

Även KitchenLab instämmer att deras krediteringsflöde nu blivit avsevärt smidigare. KitchenLab erbjuder proffs och amatörer allt som behövs för passionerad matlagning, både via sin e-handel och flera butiker.

 

“Vi är mycket nöjda med automatkrediteringsfunktionen av Klarna-köp i Specter! Den spar mycket tid och minskar risken för fel och är betydligt enklare att lära ut till lager- och orderpersonal, även extrapersonal.”
– Per Andersson, delägare KitchenLab

 

Den nya lösningen är kostnadsfri för alla Specters hundratals kunder som använder Klarna-kopplingen i affärssystemet.

 

Mer information: