Ekonomisystem för säljande företag
Effektiv ekonomihantering
Fokus för Specters affärssystem är att stödja säljande företags kärnverksamhet att köpa in, sälja och leverera produkter, samtidigt som ekonomitransaktionerna skapas utan merarbete så långt det är möjligt.
Vårt affärssystem är ett riktigt affärssystem, inte ett påbyggt bokföringsprogram. Därför är det betydligt mer framtidssäkert då din verksamhet växer, funktionaliteten finns för att hantera stora dagliga ordervolymer.


Få koll på din ekonomi
Följ upp verksamheten på flera sätt, resultatenheter utifrån säljare, fysiska butiker, webshoppar, kundgrupper, artikelgrupper eller länder i redovisningen eller i flexibla standardrapporter utifrån affärshändelserna i realtid.
Ekonomifunktionerna i Specter är helt integrerade i affärssystemet, det dagliga arbetet i systemet genererar automatiskt bokföringstransaktioner som enkelt bokförs i Specter eller lämnas till er bokföringsbyrå.
Även e-handlare kan spara tid och pengar
Vår hantering av betalningsflöden för e-handel är unik och sparar våra kunder massor av bokföringstimmar varje månad. Klarna och Nets är helt integrerade med Specter, normalt behöver ni bara jobba i vårt affärssystem, aktivering och avstämningar sker med automatik, inklusive bokföring av betalningsförmedlarnas kostnader.
Alla in- och utbetalningar kan hanteras elektroniskt via OCR-inläsning och LB-rutiner. Även inläsning av leverantörsfakturor som e-fakturor eller scanning sker elektroniskt, liksom att skicka kundfakturor.
Vår unika funktion Internationell Momshantering förenklar administrationen vid utlandsförsäljning, ett och samma Specter-system kan hantera momsregistrering för många länder med separata momsrapporter per land.
Riktigt affärssystem!
Inköpsordermatchning
En unik funktionalitet där inlevererade artiklar utifrån inköpsorder ligger till bas för registreringen av leverantörsfakturor. Glöm alla interna pappersflöden med följesedlar, utifrån inleveranserna av inköpsorder som registreras på lagret föreslås leverantörsfakturornas innehåll. Är allt rätt är det bara att godkänna, fakturan är registrerad, eventuella differenser kan enkelt bokas in på relevanta konton.
Lagervärdering enligt FIFO-metoden
Vårt affärssystem hanterar lagervärde via FIFO fullt ut, så att de inköpskostnader som bokförs verkligen är de som var vid inköpstillfället, inte ett genomsnittspris som avser många olika inköpstillfällen. Till exempel den butik som säljer de varor som köpts på förorder kommer att ha en bättre marginal än den systerbutik som köper varor under säsong. Inköpsvärdena följer internleveranserna fullt ut.
420 kr per månad och användare
Vill du veta mer?
Fyll i dina uppgifter nedan, vi kontaktar dig så snart som möjligt. Du kan även ringa oss på +46 (0)304 64 94 00.