Sälj enkelt utan eget lager med dropship

Effektivisera din leverans- och inköpshantering med vår unika funktion för inköp av beställningsvaror. Specters affärssystem gör det enkelt att driva e-handel med dropship och att hantera inköp av kundbeställningar till dina fysiska butiker.

Tidsbesparande inköpshantering för dropship och beställningsvaror

Direktinköp/Dropship låter dig styra inköp per kund och order. Utifrån en kundorder skapas enkelt inköpsorder till en eller flera leverantörer. Du kan enklare minska eller helt ta bort ditt egna lager, och sälja direkt från dina leverantörers lager.

Du kan erbjuda ett bredare sortiment utan ökade lagerkostnader. Du minskar din administration per order, får bättre kontroll och överblick.

Webshop-koppling Specter

Arbeta smartare med dina inköp

Hantering av beställningsvaror och varor som tillverkas efter din kunds önskemål underlättas, skicka beställningen direkt till din leverantör från affärssystemet. På inköpsordern separeras varje kunds beställningar, eller skicka en separat inköpsorder per kundorder, du bestämmer.

Flexibelt logistikflöde

Leveransen från leverantören kan gå direkt till din kund eller till något av dina egna lager eller butiker. Inköpsorder mailas direkt från affärssystemet till dina leverantörer, du ser om och när din leverantör tagit emot din beställning.

E-handel utan eget lager blir enkelt

Med några få klick kan alla dagens kundbeställningar i din webshop bli inköpsorders som mailas med massutskick till dina leverantörer. En eller hundratals order spelar ingen roll, arbetsmomentet kan bli lika snabbt i vårt affärssystem.

Effektivare kundtjänst

Det blir enkelt att få kontroll på kundorder. Användare i affärssystemet kan per kundorder se vilka varor som är beställda, från vilka leverantörer samt förväntade eller bekräftade leveransdatum.

Anställd utan bild - Specter AB
Nasar Khan

The Sofa Store

Specter är fullt integrerat med vårt arbetssätt på alla plan - med fysiska butiker likväl som sälj online - med marknad i Sverige och utomlands. Det viktigaste för oss är tidsbesparingen Specter ger oss. En tidsbesparing som gör att vi kan ägna ännu mer tid åt det vi är bäst på - att sälja coola möbler till Sverige och Skandinavien

Komplett flöde för fysiska butiker

Med vårt affärssystem blir det enkelt för butikspersonal att ta handpenning, göra inköp av beställningsvaror, ta emot varorna, meddela kund och ta betalt. Oavsett hur många butiker ni har.

Pris Direktinköp/Dropship

Startavgift: 1.995:-
Månadsavgift: 80:- per användare

Denna funktion är ett tillägg till vår Inköpsfunktion.

Se vår pristabell
  • Minimalt med manuellt arbete för att skapa inköpsorder
  • Slipp dyra lagerkostnader och låt leverantören stå för lagerhållning
  • Arbeta med både eget lager och dropship direkt till kund
  • Kan kombineras med den vanliga inköps- och lagerhanteringen i affärssystemet
  • Hela flödet kan automatiseras från det att din kund beställt på kopplad webshop (orderstatus, kundavisering, inköpsorder, betalning, bokföring av köp samt registrering av leverantörsfakturor)
  • Artiklar kan flaggas som dropship-artiklar
  • Dina leverantörer kan bekräfta inköpsordern, information som t.ex. leveransdatum uppdateras direkt i affärssystemet
  • Du kan enkelt se om och när din leverantör öppnat inköpsordern
  • Styr leveransadressen på inköpsorder till din kund eller något av dina lager
  • Möjlighet att per artikelrad och order välja vilka artiklar som skall köpas in och från vilken leverantör