Effektivare kundtjänst med ärendehantering

Med Specter Ärendehantering förenklas kontakten med dina kunder. Funktionen hjälper dig att skapa ett effektivt flöde för kundtjänst och olika typer av ärenden, direkt i ditt affärssystem.

Förenkla dialogen med kunder

Med Specter Ärendehantering kan er kundtjänst hanteras enklare och med bättre kontroll. Via er webshop eller hemsida kan kunderna ställa frågor, anmäla returer och byten samt rapportera in problem eller önskemål.

All kommunikation i ärendet sparas direkt i affärssystemet och kan knytas till kundkortet, enkelt åtkomligt för alla behöriga i företaget. Du sänker dina svarstider och får bättre ordning på dina kundkontakter.

Ärendehantering - Specter AB

Returer blir enklare att hantera

Om din kund vill byta eller returnera en vara kan ett ärende skapas av kunden via er hemsida eller av er kundtjänst direkt i affärssystemet. Skall nya varor skickas till kunden är det enkelt att skapa en utbytesorder som lagret sedan kan hantera och era lagersaldon blir korrekta.

Gör det enkelt för dina kunder

Dina kunder kan när som helst på dygnet starta och besvara ett ärende, utan att ta hänsyn till era öppettider. När ni besvarat kundens förfrågan sänds automatiskt ett mail till kunden med en direktlänk till ärendet, för fortsatt dialog och hantering.

Rätt ärende till rätt person

Ärenden styrs automatiskt till rätt person, så att t.ex. frågor och returärenden kan hanteras av kundtjänst och säljarna får offertförfrågningar. I affärssystemet visas ärendena överskådligt, med tydliga markeringar för vilka ärenden som kräver åtgärd och vem som är ansvarig.

All kundinformation på ett ställe

Hela kommunikationen i ett ärende sparas i ditt affärssystem. Tillsammans med övriga funktioner i affärssystemet kan ni enkelt följa alla händelser kring en kund, t.ex. order-, leverans- och betalningshistorik.

100% webbaserat affärssystem. Du kan arbeta på Mac, PC och surfplatta, var du vill och när du vill.

Enkelt att komma igång

Kundformuläret till Specter Ärendehantering kan enkelt infogas på din hemsida eller webshop.

Pris Ärendehantering

Startavgift: 995:-
Månadsavgift: 90:- per användare

Vi ger dig en HTML-kod för ärendeformuläret, som du eller din leverantör av hemsida enkelt kan infoga.

Se vår pristabell
  • Kunden kan enkelt ställa förfrågningar/starta ärenden via ett formulär på er hemsida
  • Skapa egna ärendetyper, t.ex. reklamationer, byten, returer, säljförfrågan etc
  • E-postmallar kan skapas per ärendetyp
  • Koppla relaterad Leverantör på ärendet, enkelt att följa upp alla ärenden per Leverantör
  • Arbeta med olika prioritet och status
  • Relaterad order kan automatiskt eller manuellt kopplas till ärendet
  • Ärende kan kopplas till kund
  • Utbytesorder kan skapas från ärende, för t.ex. byten, returer, reklamation
  • Intern kommentar kan sparas på ärendet, enbart synlig för användare i affärssystemet
  • Många möjligheter att söka, filtrera och sortera ärenden
  • Ärenden kan automatiskt fördelas till olika användarna utifrån ansvarsområden
  • Kunden erhåller e-post med ert svar och en länk till ärendesida där kunden kan se hela dialogen, samt skriva eventuella kommentarer på ärendet